JSME TU PRO VÁS 24/7 => NON-STOP!

Přepravní podmínky

1. Úvodní ujednání

1.1 Provozovatel Ondřej Žiška, Erbenova 2522/2a, 787 01 Šumperk, IČO: 74745964 zapsán v Živnostenském rejstříku MÚ Šumperk (dále jen "Provozovatel"), provozuje koncesovanou živnost "Silniční motorová doprava - nákladní provozovaná vozidly nebo jízdními soupravami o největší povolené hmotnosti nepřesahující 3,5 tuny, jsou-li určeny k přepravě zvířat nebo věcí, - osobní provozovaná vozidly určenými pro přepravu nejvýše 9 osob včetně řidiče" (dále pro účely těchto přepravních podmínek jako taxi / taxislužba). Provozovatel provozuje taxislužbu pod názvem Duo Taxi Šumperk (dále "Duo Taxi Šumperk").

1.2 Všichni řidiči Duo Taxi Šumperk (dále jen "Řidiči") dodržují morální kodex této taxislužby, mají platnou kartu řidiče taxi a zkušenosti s řízením osobních vozidel. Dále jsou řádně proškoleni z obsluhy vozidla a taxametru a pravidelně absolvují školení řidičů.

1.3 Tyto přepravní podmínky jsou pro klienta Duo Taxi Šumperk (dále jen "Klient") závazné od okamžiku, kdy se s nimi seznámil nebo kdy na ně bylo při uzavření smlouvy o přepravě odkázáno.

2. Smlouva o přepravě

2.1 Smlouva o přepravě je uzavřena okamžikem, kdy si Klient objedná přepravu. Může tak učinit telefonicky, elektronickou poštou, osobně, nebo ve chvíli, kdy se svolením Řidiče nastoupí do vozidla taxislužby.

2.2 Smlouva mezi Provozovatelem a Klientem je závazná, přičemž Provozovatel se zavazuje zajistit Klientovi přepravu a další služby a Klient se zavazuje zaplatit za služby úplatu, ať už v hotovosti nebo bezhotovostně (bezkontaktně platební kartou, chytrými hodinkami či mobilním telefonem).

3. Práva klienta

3.1 Klient má právo na bezpečnou přepravu z místa nástupu do místa ukončení přepravy v souladu s právními předpisy platnými v České republice.

3.2 Klient má právo určit trasu přepravy, pokud je v souladu s právními předpisy platnými v České republice, a požadovat po Řidiči doklad o zaplacení.

4. Povinnosti klienta

4.1 Klient je povinen:

a) být za jízdy připoután na sedadle bezpečnostním pásem, přičemž tato povinnost neplatí:

i. pro osobu starší 18 let a menší než 150 cm,
ii. osobu, která tak nemůže učinit ze zdravotních důvodů na základě lékařského potvrzení, které musí mít za jízdy u sebe. Pokud je pohybově postižená osoba přepravovaná ve vozidle na vozíku pro invalidy, musí být vozík a osoba pohybově postižená připoutána speciálním zádržným systémem schváleného provedení.
b) je povinen neohrožovat svým chováním bezpečnost provozu na pozemních komunikacích a nesmí omezovat Řidiče v bezpečném ovládání vozidla,
c) je povinen dbát pokynů Řidiče, a to zejména při nastupování do vozidla a vystupování z něj,

d) v případě zavazadel je nechat uložit do zavazadlového prostoru, aby nedošlo k poškození zdraví Klienta nebo Řidiče či poškození vozidla Duo Taxi Šumperk

4.2 V zájmu zachování bezpečnosti není klientovi v průběhu přepravy dovoleno:

a) jakkoli zasahovat do řízení vozidla,

b) udělovat Řidiči pokyny k jízdě, v jejichž důsledku by mohlo dojít ke spáchání přestupku proti bezpečnosti a plynulosti provozu na pozemních komunikacích nebo k porušení jiných právních předpisů (jízda do zákazu vjezdu, zastavení na místě označeném značkou zákaz zastavení apod.),

c) otevírat dveře vozidla během jízdy, nastupovat nebo vystupovat, pokud je vozidlo v pohybu, vyklánět se ven z okna,

d) vyhazovat jakékoli předměty z vozidla, případně nechávat tyto předměty vyčnívat ven,

e) znemožňovat Řidiči bezpečný výhled z vozidla či jinak zasahovat do osobního prostoru Řidiče,

f) zasahovat do přístrojů ve vozidle - taxametr, klimatizace, rádio, navigace apod.,

g) chovat se hlučně či se chovat nepřístojně k Řidiči,

h) jíst, pít, požívat alkohol, kouřit elektronické cigarety či jiné tabákové výrobky, užívat omamné či jiné návykové látky ve vozidle, bez výslovného souhlasu Řidiče,

i) znečišťovat ostatní zákazníky nebo vozidlo svým jednáním, oděvem nebo zavazadlem,

j) jakýmkoli způsobem poškozovat vozidlo nebo jeho vybavení,

k) nastupovat do vozidla, které je plně obsazeno,

5. Podmínky pro přepravu dětí

5.1 Děti do 18 let lze přepravovat pouze se souhlasem zákonného zástupce. Pokud Klient neprokáže souhlas zákonného zástupce, je řidič oprávněn přepravu takového Klienta odmítnout.

5.2 Děti do 36 kg váhy a do 150 cm výšky jsou přepravovány pouze v dětských autosedačkách. Klient se zavazuje oznámit požadavek na přepravu dětí, které nesplňují tyto normy, nejméně 2 hodiny před započetím jízdy. Z důvodu pohodlí přepravovaného dítě doporučujeme využití vlastní autosedačky, na kterou je Vaše dítě zvyklé.

5.3 Dítě nesmí být přepravováno na sedadle vedle řidiče a musí být připoutáno bezpečnostním pásem. Při přepravě dítěte v autosedačce musí být dodržovány podmínky výrobce pro umístění autosedačky ve vozidle.

5.4 Výjimky se řídí aktuálně platnou úpravou zákona.

6. Podmínky přepravy zavazadel a zvířat

6.1 Provozovatel se zavazuje zprostředkovat přepravu zavazadla Klienta buď společně s Klientem a pod jeho dohledem, nebo odděleně, přičemž v takovém případě se zavazuje zprostředkovat přepravu zavazadla do místa určení. Řidič je oprávněn odmítnout uzavřít smlouvu o přepravě zavazadel včetně jejich obsahu, která by mohla ohrozit bezpečnost osob, majetku nebo přepravy, případně zavazadla, která pro nevhodný způsob balení mohou poškodit, popř. znečistit přepravované osoby, zavazadla nebo vozidlo. Dále je Řidič oprávněn odmítnout přepravu zavazadel snadno poškoditelných, křehkých či cenných (zavazadla se skleněnými výrobky, cennými šperky apod.) nebo podléhajících rychlé zkáze (potraviny, nápoje, apod.). Klient je současně povinen řádně a prokazatelně Řidiče na takováto zavazadla předem upozornit, jinak Řidič nenese odpovědnost za případné poškození.

6.2 Za dohled nad zavazadlem přepravovaným v kabině vozidla mimo zavazadlový prostor je odpovědný Klient.

6.3 Nebezpečná zavazadla, tj. věci nebo látky, jejichž přeprava či nakládání s nimi podléhá zvláštním právním předpisům (zbraně, střelivo, nebezpečné látky a předměty, které mohou způsobit výbuch, oheň, poškození vozidla, úraz, otravu, popálení a onemocnění lidí a zvířat), mohou být přepravovány pouze na základě předchozího písemného souhlasu mezi Provozovatelem a Klientem. Klient je povinen oznámit přepravu nebezpečných zavazadel při objednávce přepravy, a to v předstihu alespoň 2 hodin před započetím jízdy.

6.4 Klient je povinen oznámit přepravu hodnotných zavazadel v celkové hodnotě vyšší než 50.000,- Kč. Takováto zavazadla mohou být přepravována pouze na základě předchozího písemného souhlasu mezi Provozovatelem a Klientem.

6.5 Živá zvířata mohou být přepravována pouze v případě, že nedojde k ohrožení bezpečnosti Řidiče, přepravovaných osob, zvířat, ani ohrožení bezpečnosti provozu na pozemních komunikacích.

6.6 Klient je povinen zabezpečit přepravu živého zvířete tak, aby neznečistilo osoby, vozidlo a neohrozilo Řidiče ani přepravované osoby. Přepravované zvíře musí být umístěno v dostatečně velké a pevné schránce (přepravce) s nepropustným dnem, která je určena k přepravě zvířat. Klient odpovídá za škodu způsobenou přepravovaným zvířetem na a ve vozidlech.

6.7 Kočárky, invalidní vozíky, lyže, snowboardy, jízdní kola apod. mohou být přepravovány, jen pokud je dostatečná přepravní kapacita vozidla a nedojde-li k poškození ostatních zavazadel a vozidla. Klient se zavazuje oznámit požadavek na přepravu shora uvedených zavazadel s dostatečným předstihem, tj. minimálně 2 hodiny před zahájením přepravy v rámci objednávky přepravy.

6.8 V případě poškození, ztráty, odcizení zavazadla či jiných movitých předmětů musí být Klient prokazatelně oznámit ihned po příjezdu do cílového místa nebo do místa ukončení přepravy, tj. před výstupem z vozidla. Řidič je povinen na požádání Klienta vyjádřit se k takovémuto oznámení klienta. Bez písemného vyjádření nelze Klientem škodu uplatňovat. Provozovatel neodpovídá za poškození či ztrátu přepravovaného zavazadla v případě, že k poškození či ztrátě došlo v důsledku neodpovídající či nevhodné povaze obalu přepravované věci či samotného zavazadla, jednání klienta, zásahu vyšší moci, nebo na základě odstraňování následků zásahu vyšší moci.

7. Práva řidiče Duo Taxi Šumperk

7.1 Řidič je oprávněn odmítnout přepravu při nesplnění podmínek uvedených v čl. 4 Přepravních podmínek Duo Taxi Šumperk nebo v případě překročení maximálního zatížení vozidla či překročení maximálního počtu přepravovaných osob, než je dovoleno v technickém průkaze vozidla.

7.2 Řidič je oprávněn odmítnout nebo ukončit přepravu v případě, že:

a) trasa přepravy nebo Klientem navrhovaný cíl vzbuzuje důvodnou obavu Řidiče o jeho bezpečnost nebo zdraví nebo by tato trasa mohla způsobit újmu na vozidle,

b) Klient svým chováním a jednáním ohrožuje bezpečnost nebo zdraví Řidiče, případně by mohl způsobit škodu na a ve vozidle,
c) Klient nemá v pořádku doklady pro přepravu do zahraničí (za předpokladu uzavření písemné smlouvy o přepravě do zahraničí mezi Provozovatelem a Klientem),
d) jsou nepříznivé povětrnostní podmínky, poškozená pozemní komunikace nebo dopravní nehoda,
e) Klient je zjevně pod vlivem alkoholu nebo jiné návykové či omamné látky, chová se vulgárně a agresivně, nebo je ozbrojený,
f) hrozí znečištění, nebo poškození vozidla nebo obtěžování Řidiče během přepravy,
g) Klient přepravuje zavazadla, která svým počtem, velikostí nebo rozměrem překračují limity a kapacity vozidla nebo mohou tato zavazadla vůz znečistit nebo poškodit,
h) Klient přepravuje zavazadla nebo zvířata v rozporu s čl.6 těchto přepravních podmínek,
i) není zabezpečen doprovod pro Klienta, kterému by s ohledem na jeho věk (zejména děti a mladiství do 18 let), tělesný nebo duševní stav mohlo hrozit nebezpečí vzniku újmy na zdraví.

7.3 Řidič je oprávněn požadovat po klientovi uhrazení příplatku, pokud dojde ze strany Klienta k poškození nebo znečištění vozidla či jiné škodě na majetku Provozovatele. Všechny sazby a příplatky jsou uvedeny v ceníku, který je zveřejněn na webových stránkách https://www.duotaxisumperk.cz . V takovém případě je Řidič oprávněn ukončit přepravu. Klient je povinen uhradit cenu přepravy do tohoto místa dle platného ceníku a daný příplatek za znečištění či poškození. Pokud Klient znečistí nebo poškodí vozidlo Provozovatele do takové míry, že není možné vozidlo dále provozovat, vyhrazuje si Provozovatel možnost nárokování ušlého zisku za dobu nutného odstavení vozidla.

8. Povinnosti řidiče Duo Taxi Šumperk

8.1 Řidič je při převozu klienta povinen dodržovat všechny předpisy a morální kodex a chovat se tak, aby nezpůsobil žádnou škodu. Řidič je povinen zvolit nejkratší možnou trasu. V případech významně zhoršené sjízdnosti komunikace nebo dopravních omezení (opravy, dopravní kolony) je povinen informovat Klienta a změně trasy a případné změně ceny dopravy.

8.2 Řidič je povinen v případě, že ho o to Klient požádá, pomoct Klientovi s nástupem do vozu a s uložením zavazadel.

8.3 Řidič je povinen vyžadovat vždy přesnou částku dle ukazatele taxametru a na požádání vystavit Klientovi daňový doklad o zaplacení.

9. Odpovědnost za škodu

9.1 Provozovatel odpovídá Klientovi za škodu způsobenou přímo jeho taxislužbou nebo jejím zaměstnancem či smluvním partnerem. V případě zprostředkování dopravy Klienta jiným přepravcem nese odpovědnost za způsobenou škodu ten přepravce, který přepravu vykonává a Klient jeho přepravu nastoupením do vozidla přijímá.

9.2 Klient bere na vědomí, že nemá nárok na náhradu škody v případě, kdy:

a) došlo ke zpoždění přepravy, ať už na počátku při nastoupení Klienta, tak v samotném průběhu přepravy z důvodu zásahu vyšší moci (přírodní katastrofa, náhlá změna počasí, povětrnostní podmínky, autonehoda, kterou nezpůsobil Řidič Taxi Duo Šumperk, nebo Řidič zprostředkovaného přepravce, zácpy na silnici způsobené opravami vozovky či dalších komunikací, nebo bylo zpoždění způsobeno zásahem státního či správního orgánu - kontrola policie, úředníků, kontrolorů apod.),

b) došlo ke zpoždění přepravy z důvodu na straně Klienta (např. Klient se ve smluveném čase nedostavil k nástupu a odjezdu, apod.),

c) došlo ke škodě na majetku Klienta, nebo jeho zdraví či životě v důsledku dopravní nehody, kterou nezpůsobil Řidič Taxi Duo Šumperk, nebo zprostředkovaného dopravce, ale řidič jiného automobilu, či zvíře, nebo jiná osoba,

d) došlo ke škodě na majetku Klienta, nebo jeho zdraví či životě v důsledku vynuceného manévru, který byl Řidič nucen učinit v průběhu přepravy proto, aby zabránil vyšším škodám či následkům (např. nutné prudké zbrzdění v důsledku náhle vzniklé situace na vozovce, prudké vybočení, smyk apod.) Pokud není prokázáno jinak, považuje se takový manévr za nutný a potřebný (vyhnutí se střetu se zvěří, člověkem, nebo jiným vozidlem na silnici apod.),

e) došlo ke škodě v důsledku opomenutí Klienta (například nenaložení zavazadla Klienta k přepravě, nebo jeho nevyložení, ztráta drobných věcí či hotovosti v průběhu přepravy apod.),

f) došlo ke škodě Klientovi v důsledku špatně či nevhodně zvoleného času nástupu k přepravě.

10. Cena za přepravu

10.1 Klient je povinen uhradit částku za přepravu dle platného ceníku Provozovatele, který je zveřejněn na webových stránkách https://www.duotaxisumperk.cz a na viditelném místě ve vozidle, a to po ukončení přepravy v hotovosti nebo bezhotovostně (bezkontaktně platební kartou, chytrými hodinkami či mobilním telefonem).

11. Ochrana osobních údajů, GDPR

11.1 Dodržujeme podmínky Zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů a nařízení GDPR o Ochraně osobních údajů. O přepravovaných klientech neukládáme žádné osobní informace. Telefonní čísla jsou průběžně z mobilních telefonů řidičů Taxi duo Šumperk mazána, aby v případě ztráty nebo krádeže telefonu nedošlo k jejich zneužití.

11.2. U stálých klientů pracujeme pouze se jménem a telefonním číslem pro identifikaci volajícího v mobilních telefonech. Tato data neposkytujeme třetím osobám. Klient má právo odmítnout, abychom měli uložené jeho telefonní číslo. Svůj nesouhlas může uplatnit na e-mail 2duotaxispk@gmail.com nebo na poštovní adrese Ondřej Žiška, Erbenova 2522/2a, 787 01 Šumperk . Informace o aktuálních GPS souřadnicích vozidel nejsou nijak svázány s konkrétním klientem a slouží pouze pro interní potřeby Provozovatele.

12. Závěrečná ujednání

12.1 Provozovatel Taxi Duo Šumperk ani jeho řidiči neodpovídají Klientovi za škodu v případě, že Řidič nebyl připraven k odvozu klienta včas z důvodu, který řidič nezavinil (např. špatné povětrnostní podmínky, kalamita, objížďka, dopravní nehoda, neprůjezdná komunikace apod.).

12.2 Veškeré právní vztahy mezi Provozovatelem a Klientem se řídí českým právem.

10.3 Tyto přepravní podmínky vstupují v platnost dne 1.1.2023 a pozbývají účinnosti zveřejněním nových přepravních podmínek na webových stránkách https://www.duotaxisumperk.cz .

*V článku používáme pro lepší čtivost textu generické maskulinum pro souhrnné označení mužů, žen či jiných pohlaví nebo gender.